Gratis verzending      Hoge kwaliteit      Binnen 24 uur verstuurd     Uitstekende service

Over ons

Ken je van die toffe verhalen van ondernemers, die – vaak in een dronken bui – iets bedenken en dat gewoon gaan doen? Zo’n verhaal heb ik (Marleen) dus niet…

De start van een droom…

Bij mij begon het allemaal eind 2017. Ik had m’n baan opgezegd als inkoper van horloges en byoux bij een grote winkelketen. In ruil daarvoor begon ik een nieuw avontuur op het gebied van marketing. Hoewel ik marketing onwijs interessante materie vind, merkte ik al wel snel dat ik ‘de kraaltjes’ miste. Daarmee was een nieuwe hobby geboren; zelf sieraden maken. Bij groothandelaren kocht ik de mooiste natuursteen kralen in en maakte hier simpele, maar aantrekkelijke armbanden van. Half 2018 had ik inmiddels in iedere denkbare kleur een armband en kon deze dan ook met iedere outfit combineren. Mijn vriendinnen viel dit ook op en zij begonnen te vragen of ik ook armbanden voor hen wilde maken. Natuurlijk wilde ik dat! Onder het motto “Als je het doet, moet je het goed doen” begon ik grootser te denken. Ik bedacht de merknaam Bali Beads, ontwierp een logo en liet RVS-hangertjes, cadeautasjes en kaarten drukken met het logo erop. Steeds vaker kreeg ik opmerkingen “Hier moet je echt iets mee doen!”. En dat gevoel deelde ik vanuit de grond van m’n hart, maar ik durfde het niet…

Hobby of handel?

Hoe moest ik een website (lees: webshop!) maken, die er zo aantrekkelijk uitziet dat mensen hier armbandjes willen bestellen? Hoe kon ik van die toffe foto’s maken, waar Instagram vol mee staat? Hoe kon ik geld vragen voor zelfgemaakte armbandjes? Waarom zouden mensen bij mij willen bestellen en niet bij de concurrenten? Hoe moest ik dit allemaal doen? Het antwoord was simpeler dan ik dacht, namelijk; “Door het gewoon te doen!” Ik had alleen wel iemand nodig die mij deze spiegel voorhield en mij dit vertelde.

En dat gebeurde in 2020…

Iedereen weet wat er in het voorjaar van 2020 gebeurde; Covid-19 legde de complete wereld plat en ook mijn vriend (Michel) – die daarvoor een extreem drukke baan in de evenementenbranche had – kwam thuis te zitten. Hij begon zijn onderneming uit te breiden richting online, want met grote groepen bij elkaar komen was voorlopig geen optie. Zijn opgedane kennis – op het gebied van online marketing – tijdens ruim 15 jaar als ondernemer vulde hij aan met maandenlang cursussen, workshops en trainingen volgen en ontelbaar veel tutorial-filmpjes bekijken. Hij maakte uiteraard eerst ‘zijn eigen website’, maar daarna stelde hij de vraag, waar ik stiekem al op hoopte; “Zal ik ook een webshop maken voor je kraaltjes? Dat is toch iets waar je al tijden van droomt? Dan moet je het nu gewoon doen!”.

Van droom naar plan

Natuurlijk was dit allemaal makkelijker gezegd dan gedaan (en het is soms maar goed dat je niet alles van tevoren weet, want dan was je er waarschijnlijk nooit aan begonnen). De combinatie van Michels zakelijke inzicht en mijn creatieve input werkte verrassend goed! We begonnen met het opschrijven van een plan, kostprijsberekeningen maken, unique selling points formuleren, foto’s maken, teksten schrijven en een huisstijl ontwikkelen. Dit moest allemaal gebeuren naast onze andere werk; ik werk ook nog 24 uur per week als inkoopanalist, dus ‘Project Bali Beads’ gebeurde voornamelijk in de avonduren en weekenden, maar we beleefden er gelukkig ook veel plezier aan. Stapje bij beetje werd het steeds meer een echte onderneming en nu staat er iets waar we supertrots op zijn!

Team M&M

Inmiddels zijn Michel en ik goed op elkaar ingespeeld; hij regelt het technische (website) en het zakelijke (marketing) en ik het creatieve (producten en foto’s) en de communicatie (teksten en social media).

Samen hopen we veel klanten blij te maken met onze ‘Bali Beads’. Hebben jullie vragen, opmerkingen en/of suggesties? Hier staan wij altijd voor open! Let’s connect!

 

Veel liefs,
Michel en Marleen

 

P.s. We krijgen vaak de vraag hoe de naam Bali Beads is ontstaan… Deze naam is geboren vanuit ‘Beads’ (wat in het Engels ‘Kralen’ betekent) en de combinatie met Bali is gekozen omdat hierbij de associatie gelegd kan worden met het gevoel dat wij ook met de armbanden willen bieden; rust, balans, kracht en positieve vibes.

De underline “More than a bracelet” is ook niet voor niets gekozen; naast een leuk en draagbaar sieraad van kwalitatieve materialen, bieden de armbanden ook een reminder voor de drager om positief in het leven te staan.

De waardering van balibeads.nl/ bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.8/10 gebaseerd op 17 reviews.

Pin It on Pinterest